FOTOKOPIA-KOPURUA (2006-2012)

Hurrengo artxiboa ikusteko klikatu KOMENTARIORIK GABE/ Para ver el siguiente archivo clicar en “SIN COMENTARIOS”

PAPERA: FOTOKOPIA-KOPURUA.2006-2012

ENERGIA BERRIZTAGARRIAK/ Energías renovables

 

Energía renovableEnergia berriztagarri motak ezagutu

IKASTETXEKO OLIO ONTZIA/ Contenedor de aceite en el centro

 

 

 

 

 

 

       Ikastetxeko Energia Planaren lan taldetik jakinarazi nahi dizuegu hondakinak murrizteko eta birziklatzeko kanpainaren barnean, ikastetxean OLIOA JASOTZEKO KANPAINA BERRIA hasi garela etxeetan erabilitako olioa jasotzeko, batez ere ikaslego zein irakasleei zuzendua. Horretarako ikastetxearen sarrera nagusiaren parean, olio ontzia bat kokatu dugu, bertan.

Idazki honen bidez gonbidatu nahi zaituztegu, interesgarria ikusten baduzue, zuen etxeetako olioa ekartzera, ikastetxeko olio ontzia erabiliz. Erabiltzeko arauak oso sinpleak dira:

  • Erabilitako olioa plastikozko botiletan isuri
  • Botila horiek olio-ontzian jarri.

Parte hartzera animatzen zaituztegu. Zalantzaren bat izanez gero jarri kontaktuan ikastetxeko Energia Planaren partaidaren batekin.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Desde el grupo de trabajo del Plan Energético del CPEIP-IESO de Ochagavía os queremos informar de que dentro de la campaña de reducción y reciclaje de los residuos que producimos, hemos iniciado en el Centro una campaña de recogida de aceite dirigida al alumnado y profesorado del Centro, para lo que contamos con un contenedor de aceite, colocado frente a la entrada principal del mismo.

Desde estas líneas os queremos invitar a todas las familias a reciclar el aceite de uso doméstico. Las normas de uso son muy sencillas:

  • Verter el aceite utilizado en botellas de plástico
  • Depositar estas botellas en el contenedor.

Si estáis animados a participar pero se os plantea alguna duda poneros en contacto con el profesorado del Plan energético del centro.

PLASTIKO GOGORREZKO TAPOIAK BIRZIKLATZEKO ELKARTASUN KANPAINA/Campaña de reciclaje solidario de tapones de plástico

Otsagabiko HH-LH-DBH Ikastetxeak  plastiko gogorrezko tapoiak birziklatzeko kanpainari hasiera emango dio.

Gaurtik aurrera plastiko gogorraz eginako tapoi guztiak energia txokoan, eskolako sarreran, jarritako ontzian uzten ahal dira.

Tapoiak: yogurrarenak, oliozko botilarenak, tetrabriksekoenak, ur botilarenak, Coca Cola botilarenak …

Kanpaina honen helburua, berziklatzea pizteaz gain, ataxia-telangiectasia izeneko gaixotasunaren ikerketarako dirua biltzea da.

Egunero, eukiontzi horiek milaka plastiko gogorrezko tapoiak jasotzen dituzte. Haien jatorria: ur botilak, freskagarriak, esne botilak, olioa edo detergentea, eta inor horietan erreparatu gabe birziklatzeko poltsan bukatzen dute.

Baina Jon bezalako pertsonentzat, ataxia-telangiectasia gaisotasuna duen umearentzat,

arrarotzat hartzen den gaixotasun degeneratiboa, tapoi horien bakoitzak garrantzia haundia du.

Hain zuzen ere, Aitzina taldeak (Araban dagoen  gaisotasun honen alde lan egiten duen taldeak), Escor enpresaren laguntzaz  jasotzen duen tapoi tonelada bakoitzeko  200 euro lortzen baitira, eta diru hau ikerketa bat finanziatzera bideratuko dute, jakinda  enpresa farmazeutikoek ez dutela horrelako gaixotasunik aztertzen errentagarria ez delako.

Energia Plana taldetik tapoi gogor asko ekartzera animatzen zaituztegu!!!

El CPEIP-IESO de Ochagavía da comienzo a la campaña de reciclaje solidario de tapones de plástico.

A partir de hoy ya se pueden dejar todo tipo de tapones de plástico duro ( de yogures, de botellines de agua, de detergente líquido, tapones de tetrabriks, de botellas de aceite…) en el recipiente que para ello se ha colocado en el Txoko de la Energía, en la entrada del Centro.

Esta campaña tiene como objetivo, además de promover el reciclaje, ayudar a recaudar fondos para que se investigue la enfermedad denominada ataxia-telangiectasia.

Cada día, los contenedores amarillos devoran miles de tapones de plástico duro. Provienen de las botellas de agua, refrescos, el brick de leche, el aceite o el detergente, y acaban en la bolsa del reciclaje sin que nadie repare en ellos. Pero para personas como Jon, un niño vitoriano enfermo de ataxia-telangiectasia -una enfermedad degenerativa de las consideradas raras-, cada uno de estos tapones vale su peso en oro. Porque por cada tonelada que Aitzina, el grupo de trabajo en Álava de la Asociación Española Familia Ataxia-Telangiectasia (AEFAT), consiga reciclar con la ayuda de Escor, doscientos euros irán destinados a financiar una investigación que «por no ser rentable no realizan las empresas farmacéuticas».

Desde el grupo de Energia Plana, ¡os animamos a que traigáis muchos tapones!

ENERGIA

Hurrengo artxiboa ikusteko klikatu KOMENTARIORIK GABE/ Para ver el siguiente archivo clicar en “SIN COMENTARIOS”

ENERGIA

PAPERA/PAPEL

PAPERA

ESKOLAKO KONPOSTONTZIA/ Compostador del centro

ESKOLAKO KONPOSTONTZIA

Ikastetxeko Energia Planaren lan taldetik jakinarazi nahi dizuegu hondakinak murrizteko eta birziklatzeko kanpainaren barnean, konpostajearen bidez, hasi garela ikastetxean sortzen ditugun hondakin organikoak birziklatzen, batez ere sukalde eta jangelakoak. Horretarako ikastetxearen atzeko partean konpostontzi bat kokatu dugu, bertan hondakin organikoak 4-6 hilabetetan ongarri organikoa bihurtzeko, oso egokia landareak ongarritzeko.

Idazki honen bidez gonbidatu nahi zaituztegu, interesgarria ikusten baduzue, zuen etxeetako hondakin organikoak konpostatzera, ikastetxeko konpostontzia erabiliz.

Erabiltzeko arauak oso sinpleak dira:

Zer konposta daiteke?

  • Fruitu eta barazkien hondakinak, gordinak, erreak ala egosiak, baina      ez frijituak
  • Arrautzen oskolak txiki-txiki eginda
  • Ogi puskak
  • Egositako arrozak eta pastak
  • Hostoak, loreak eta landare berde edo lehorrak
  • Ebakitako soropila, kantitate txikian edo lehenago idortua
  • Papera eta kartoia tindatu gabe (kopuru txikian)

Zer ez da konpostatzen?

  • Hondakin ez-organikoak: metalak, tetrabrik, plastikoak,…
  • Konpostatzeko denbora luze behar dutenak: egurra, adarrak,…
  • Errautsak
  • Olioa eta gantza duten hondakinak
  • Haragia, arraina, hezurrak,…
  • Pixoihalak. Katu eta txakurren gorozkiak
  • Xurgagailuaren hondarrak

Parte hartzera animatzen zaituztegu. Zalantzaren bat izanez gero jarri kontaktuan ikastetxeko Energia Planaren partaidaren batekin.

Agur

COMPOSTADOR

Desde el grupo de trabajo del Plan Energético del CPEIP-IESO de Ochagavía os queremos informar de que dentro de la campaña de reducción y reciclaje de los residuos que producimos, hemos iniciado en el Centro la campaña de reciclaje de materia orgánica, tanto la producida en el comedor escolar, como la de las familias del alumnado y el profesorado del Centro, para lo que contamos con un compostador, colocado enfrente de la entrada del Centro.

Desde estas líneas os queremos invitar a aquellos vecinos que lo creáis conveniente a reciclar parte de los residuos orgánicos generados en vuestros domicilios utilizando para ello el compostador de las escuela antes mencionado.

Las normas de uso son muy sencillas:

Se puede echar en este compostador:

  • Restos de frutas y verduras crudos, cocidos o asados, no      así los fritos
  • Cáscaras de huevos machacadas
  • Restos de pan
  • Arroces y pastas cocidas
  • Hojas, flores y hierbas verdes y secas
  • Césped cortado (en cantidades pequeñas, o si no,      previamente desecado)
  • Pequeñas cantidades de papel y/o cartón sin tintas

No se debe echar en este compostador:

  • Residuos no orgánicos: metales, plásticos, tetrabriks,…
  • Residuos de descomposición muy lenta: maderas, leñas,      ramas,…
  • Cenizas
  • Aceites y grasas
  • Restos de carnes, pescados, huesos,…
  • Pañales. Excrementos de perros y gatos
  • Polvo del aspirador

Si estáis animados a participar pero se os plantea alguna duda poneros en contacto con el profesorado del Plan energético del centro.

Un saludo

 

Ikasleentzako aholkuak: 1-Aluminio papera

Papera erabili janaria biltzeko, baztertu aluminio papera.

 

– Aluminioaren ekoizpenak energia kontsumoan eta ingurunean eragin zuzena eta bortitza du.

– Alumino lata batek 200-500 urte inguru behar ditu desagertzeko.

– Lata bat ekoizteko beharrezko energiarekin, 2 orduz ikus daiteke telebista.

– Aluminio paperaren %5a bakarrik birziklatzen da.

– Aluminioa erabiltzen baduzu, birziklatu ezazu! Energiaren %95ª aurreztu dezakezu!

Ekogomendioa: Hamaiketakoa serbilletan bildu eta poltsa batean sartu. Poltsa berrerabili, ez bota!

 

 

Envolvamos los productos alimentarios en papel, en lugar de hacerlo con papel de aluminio.

– La fabricación del aluminio es uno de los procesos industriales de mayor consumo energético y de mayor impacto ambiental.

– Una lata de aluminio tarda en descomponerse entre 200 y 500 años.

– La energía necesaria para fabricar una lata de refresco de aluminio equivale a tener funcionando un televisor durante 2 horas.

– El papel de aluminio se recicla únicamente en una tasa del 5%.

– Si colaboras con el reciclaje del aluminio estarás participando en un ahorro de energía de hasta un 95%.

Ecoconsejo: Envuelve tu almuerzo en una servilleta y mételo en una bolsa. No tires la bolsa, reutilízala!

Irakasleentzako aholkuak

IRAKASLEENTZAKO AHOLKUAK

EGUNEROKO LANEAN ERABILTZEN DITUGUN TRESNEN ERABILERA ERAGINKORRA IZATEKO IRAKASLEENTZAKO PAUTAK. PAUTA HAUEK BETETZEAREN ONDORIOZ ENERGIA AURREZTUKO DA.

 

1.   ORDENAGAILUAK/ARBELA DIGITALAK / KAINOIAK / INPRIMATZAILEA/ FOTOKOPIAGAILUA

·         Epe laburrean erabili behar ez badugu, ORDENAGAILUAREN MONITOREA ITZALI  (pegatina bat egongo da hau gogoratzeko). Irakasle gelako eta mintegietako ordenagailu guztiak 16:35 etan itzaltzeko programatuak izango dira. Itzali baino lehenago ordenagailu berak oharra emango du.

·         Ordenagailua itzali arren, gogoratu PANTAILA ITZALI BEHAR dugula. Honen ondoren norbaitek pizten baldin badu, bera izango da berriz itzaltzeko arduraduna.

·         Ordutegi lektibotik kanpo irakasle gelako ordenagailuak erabiltzen dituenak bukatzen duenean itzaliko ditu.

·         Eskolan zehar banaturik dauden gainontzeko ordenagailu, arbela, kainoi eta bestelako tresna elektronikoak itzaltzea irakaslegoaren ardura da. Gela erabiltzen duen azken pertsonak egiaztatuko du dena itzalia gelditu dela.

·         Gogoratu eskola uzten duen azkeneko pertsonak bi fotokopiagailuak itzali behar dituela eta gelako bi ateak giltzatu.

·         Informatika gelako ordenagailuak piztu eta itzaltzeaz erabiltzen duen irakasle bakoitza arduratuko da.

2.   ARGIAK

·         DBHko talde bakoitzean eta Lehen Hezkuntzako zenbaitetan, gela hutsik gelditzean ARGIAK ITZALTZEKO ARDURADUNAK izendatuko dira.

·         Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako irakasleek begiratuko dute gelako, pasiloko eta komuneko argiak itzalita daudela atsedenaldian, bazkalorduan eta arratsaldean.

·         Patio zaintza egiten duen irakasleak klaseak hutsik daudela ziurtatzean, argiak itzalita daudela egiaztatuko du.

·         Komunak hutsik baldin badaude, argiak ITZALITA egongo dira.

3.   PAPERA

·         Gela eta mintegi bakoitzean paperentzako BI KUTXA egongo dira: bata papera birziklatzeko eta bestea bererabiltzeko. Tutore bakoitzak kutxak hustu eta erabilera ona emateko arduradunak  izendatuko ditu.

·         Ikasleek lanak etxetik inprimatuta ekarriko dituzte eta zentroan ez dira inprimatuko.

·         Orokorrean BALIABIDE DIGITALAK ERABILIKO DITUGU (posta elektronikoa, usb-memoriak, dropbox, moodle, web orria…) ahal den neurrian paperaren eta fotokopien erabilera ekidituz.

·         Lanen bat inprimatu nahi dugunean eta inpresorak edo fotokopiagailuak akatsen bat egiten badu, SAIATU ELIMINATZEN- KENTZEN (hori egiteko jarraitu behar diren pausoak ordenagailuen aldamenean jarriak egongo dira).

·         Paperaren erabilera hobetzeko ORRIAK BERRERABILTZEA gomendatzen dugu eta ahal den neurrian bi alboetatik inprimatzea.

·         Dokumentu bat sortu eta inprimitu behar dugunean ORRIALDE KOPURUA GUTXITZEN SAIATU: margenak zein hizkien tamaina txikituz, eskalak erabiliz…

·         Erreprografia gelan:

  • Berrerabiltzeko orriak dagokien kutxan utzi. (DIN A4 edo DIN A3, alde bat txuria). Kontutan izan: ordenatuta, tolestatu gabe, graparik gabe eta txuria den aldea goruntz begiratuz egon behar direla.
  • Ez ireki folio paketerik beste bat irekita baldin badago.
  • Ateratako fotokopiak edo originalak bertan EZ AHAZTU, bererabiltzeko edo birziklatzeko kutxetan bukatuko dute.

4.   KALEFAKZIOA

·         Zentroko sarrerako ateak eta pasilloetakoak ITXITA egongo dira goizez, patio orduetan, eguerdian eta arratsaldetan.

·         Tenperatura jeisteko edo goitzeko IRAKASLEEK, ETA SOILIK BERAIEK, IKUTU AHAL IZANGO DUTE termostatoa eta erradiadoreen erreguladoreak.

5.   ENERGIAREN TXOKOA

Edozein irakaslek erabili dezake txoko hau energia gastua gutxitzeko konzientziatzen lagungarria izan daitekeen edozein ekintzarako: berriak, kartelak, ikasleen lanak, irakasleen lanak…

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

CONSEJOS PARA EL PROFESORADO

PAUTAS A SEGUIR POR EL PROFESORADO PARA UNA UTILIZACION EFICIENTE DE LOS MEDIOS UTILIZADOS EN EL TRABAJO DIARIO.  EL AHORRO ENERGÉTICO  SERÁ UNA CONSECUENCIA DEL CUMPLIMIENTO DE ESTAS PAUTAS.

 

1.   ORDENADORES

–          Apagar el monitor del ordenador cuando se prevea que no se va a utilizar a corto plazo  (Se colocará una pegatina en todos los ordenadores para recordarlo). Los ordenadores de la sala de profesores/as y de los departamentos se programarán para apagarse a las 16:35. El ordenador dará un aviso de que se va a apagar.

–          Aunque el ordenador se apague, recordad que hay que apagar la pantalla. Si alguien lo enciende después de este momento, se hace responsable de volverlo a apagar.

–          Fuera del horario lectivo, los ordenadores de la sala de profesores/as los apagará el profesor/a que los utilice.

–          Apagar los demás ordenadores, pizarras digitales, cañones y herramientas electrónicas repartidos por el centro es responsabilidad del profesorado. La última persona que utilice el aula verificará que todo ha quedado debidamente apagado.

–          Recordad que la última persona en abandonar el

centro debe apagar las dos fotocopiadoras y cerrar las dos puertas de la sala de profesores/as con llave.

 

–      El profesorado que utilice el aula de informática será el responsable de encender y apagar los ordenadores.

 

2.   LUCES

  • ·         En cada grupo de ESO y en algunos de E.Primaria se nombrarán alumnos/as     encargados/as de apagar las luces cuando el aula se queda vacía.
  • ·         El profesorado de guardia de recreo velará para que se apaguen las luces de las aulas cuando verifique que éstas se encuentran vacías.
  • ·         El profesorado de E. Infantil, E. Primaria y Secundaria se asegurará de que laa luces de las aulas, pasillos y baños queden apagadas en el recreo, a la hora de comer y por la tarde.
  • ·         Las luces de los baños se apagarán cada vez que se quedan vacíos.

3.   PAPEL

  • ·         En cada aula se tienen que colocar dos cajas para el papel: una para reutilizar y la otra para reciclar. El/la tutor/a se encargará de nombrar los/as encargados/as de su buena utilización y vaciado.
  • ·         El alumnado traerá los trabajos impresos de casa, no se imprimirán nunca en el Centro.
  • ·         Se utilizarán medios digitales (email, memorias usb, dropbox, moodle, página web…) evitando así la utilización de fotocopias y papel en la medida de lo posible.
  • ·         Si se manda un trabajo a imprimir y falla la impresora o la fotocopiadora, intentar eliminarlo. (Se colocarán las indicaciones para realizarlo cerca de los ordenadores).
  • ·         Optimizar el uso del papel reutilizando hojas e imprimiendo en dos caras siempre que sea posible.
  • ·         Intentar reducir el nº de hojas a incluir en un documento y por lo tanto a imprimir: reduciendo márgenes, reduciendo el tamaño de letra, utilizando escalas…
  • ·         En la sala de reprografía:
    • o   Dejar las hojas para reutilizar (DIN A4 o DIN A3, una cara blanca) en la caja de reutilizar. Ordenadas, sin doblar, sin grapas y con la cara blanca hacia arriba.
    • o   No abrir paquetes de hojas cuando en su lugar correspondiente hay otro paquete abierto.
    • o   No olvidar las hojas fotocopiadas o las originales en la sala de reprografía, porque acabarán en las cajas de reciclaje o reutilización.

4.   CALEFACCIÓN

  • ·         Cerrar las puertas de entrada al Centro y las puertas de los pasillos por la mañana, durante el patio, al mediodía, etc.
  • ·         El profesorado y sólo el profesorado, será el encargado de reducir o aumentar la temperatura de los radiadores y los termostatos.

5.   TXOKO DE LA ENERGÍA

Cualquier profesor/a podrá colocar noticias, trabajos del alumnado o profesorado, carteles… que ayuden a concienciar en la reducción del gasto energético, en cualquiera de sus facetas.