AZAROAK 25

Aurreko ortziralean, azaroak 25 izanda, eskolan ekintza batzuk egin genituen, haien artean: hitzaldia eta taula batzuk bete eta podcast bat egin.

DBHko ikasleon kasuan, hasieran, Pirimakumeko neska batzuk etorri ziren eta haiek hitz egin ziguten pixka bat gaiaz. Denbora bat pasa ondoren, taldeka jarri ginen eta taula batzuk bete genituen Pirinioko berdintasunaren inguruan.

Ekintza hau eta gero, argazki bat atera genuen eskola osoa frontoian eta klasera bueltatu ginen.

Klasera bueltatzean, bigarren ekintza egiten hasi ginen, eta podcast bat sortzea zen. Sortutako podcastak esteka honetan entzuten ahal dira: https://docs.google.com/document/d/1iDxQMqEgKF0aMqSQbj1khAfHSDpJvFis8CbTTBsEV3E/edit?usp=share_link  

Haur eta Lehen Hezkuntzako ikasleak ere Pirimakumeko kideekin egon ziren. Bertzetik, eskolako argazkia egiteko leloak eta pankartak sortu zituzten eta hainbat kanten mezuak ere aztertu zituzten.


El pasado viernes, siendo 25 de noviembre, hicimos una serie de actividades en la escuela, entre las que se encontraban una charla y el rellenado de unas tablas y realizamos un podcast.

En el caso del alumnado de la ESO, al principio, vinieron unas chicas de Pirimakume y ellas nos hablaron un poco del tema. Pasado un tiempo, nos pusimos en grupos y rellenamos unas tablas en torno a la igualdad en el Pirineo.

Después de esta acción, sacamos una foto toda la escuela en el frontón y volvimos a clase.

Al volver a clase, empezamos a hacer la segunda actividad, que era crear un podcast. Los podcast creados se pueden escuchar en este enlace: https://docs.google.com/document/d/1iDxQMqEgKF0aMqSQbj1khAfHSDpJvFis8CbTTBsEV3E/edit?usp=share_link 

El alumnado de Infantil y Primaria también estuvo con las chicas de Pirimakume, quienes les regalaron unos libros y unos juegos. Por otra parte, crearon lemas y pancartas para la foto de la escuela y trabajaron en torno al mensaje de varias canciones.

Kategoriak Sin categoría | Utzi iruzkina

MARTXOAREN 8ko EKIMENAK OTSAGABIKO ESKOLAN

Beste urte batez emakumeen eguna landu dugu Otsagabiko eskolan. Aurten gai zehatz bati heldu diogu: erabaki guneetan eta botere postuetan emakume eta gizonek ditugun rolak. Egunean zehar hainbat jarduera egin ditugu gai horren inguruan.

Haur Hezkuntzan, “Eta handia naizenean, zer?” ipuina landu dugu, etorkizunean haur guztiek hartu beharko duten ibilbide profesionalean aukera guztiak posible eta gozagarri bezala aurkezten dituen ipuina. Horren inguruko hausnarketa egin dugu, “mutilendako” edo “neskendako” lanbideen mitoak desitxuratuz. Bukatzeko, handiak direneak zer izan nahi duten marraztu dute ikasleek.

Lehen Hezkuntzan, bi zatitan banatu da goiza. Lehenengo tartean, LH 5-6ko taldean lanbideen inguruan dituzten genero estereotipoak antzematu eta aztertu dute eta estereotipatu gabe dauden lanbideen askotariko erreferente positiboak ikusi dituzte. Estereotipoa errealitatea baino indartsuagoa delako ondorioa atera dute. Genero- desberdintasun eta diskriminazio horietaz ohartzeko, beste jarduera bat burutu dugu. Egoera matxistaren zerrenda idatzi ondoren eztabaidatu dute egoera horiek saihesteko modua eta diskriminaziorik ez izatearen garrantziari buruz.

LH1-2 taldean martxoak 8aren egunaren inguruko azalpenak eman zitzaizkien aurreko egunean; egunaren garrantzia, feminismoa zer den, feminismoari esker zer lortu den eta bestelakoak azaldu zizatizkien. Egunean bertan aurre ezagutza hauek izanda, hainbat jarduera egin ziren: diskriminaziozko egoerak ikusi ziren, estereotipoak hausten dituzten errealitateen eta subjektuen inguruan hitz egin zen, bizitza sostengatzeko zaintzak beharrezkoak direla eta hauen banaketa justoa eman behar dela ondorioztatu zen, eta abar. Bukaeran, “Gora borroka feminista” lemadun pankarta egin zen eta inguruan emakume, gizon zein beste subjektu ez-bitarren aurpegiak itsasi zituzten, estereotiporik gabe identitate bakoitzari lanbide bat esleituz eta marraztuz.

LH3-4 taldean, “Ba al zenekien…? jarduera egin dugu. Asmatzaile, aintzindari edo zerbaitetan hausle izan diren emakumeen biografiei buruz ikertu eta horrekin horma irudi bat egin dute. Izan ere, jende askok ez daki emakume batek beira garbigailua asmatu zuela, emakume piratak egon zirela, teniseko emakume txapeldun handi bat izan genula, eta abar. Askotan, testu-liburuek eta material didaktikoek ezkutatu egin izan dutelako emakumeek historian zehar eta gaur egun egindako lana. 

Goizaren bigarren zatian, neskak boteregunetan egoteko, lotsa ez izateko edota isilaraziak ez izateko zer behar duten aztertzen aritu dira. “Errespetua” eta “tratu berdina” izan dira gehien aipatu dituzten eskaerak, bide horretan aurrera egin ahal izateko. Mutilak, bertzetik, aldaketa horretan egiten ahal dituzten ekarpenen inguruko hausnarketa eta proposamenak idazten aritu dira. “Espazioak partekatzea”, “neskak jolastera gonbidatzea” eta “etxeko lanetan parte hartzea” izan dira aipatutako konpromiso nagusiak.

Bigarren Hezkuntzan hiru jarduera nagusi egin ditugu. Lehenengoan, artelana egin dugu. Hasieran  DBH 1-2 taldean eta ondoren DBH 3-4an. Ekintzaren hasieran taldeka elkartzen genituen ikasleak, talde mistoak eginez. Taldeei eginkizun bat eman zaie: artelan bat egin behar zuten (gaia ez diegu guk jarri, baina guztiek martxoak 8 aukeratu dute). Artelana egiteko denbora muga bat izan dute, 45 minutu. Ekintza egiten zen bitartean talde bakoitzak kanpo behatzaile bat izan du neska eta mutilen jarrera aztertuz, zenbait konturen inguruan: talde antolaketa, eduki-rolak, forma-rolak eta oztopo-rolen inguruan. Horretaz gain, denbora tarte honetan esan dituzten esaldi guztiak ere jaso dira. Artelanak lau parametro kontutan hartuta baloratu dituzte behatzaileak: originaltasuna, erakarpena, mezua eta eskulana. Bukatzeko hausnarketa bat egin da, lehenengo talde bakoitzak kontatu du bere esperientzia artelana egiteko prozesuan, ondoren behatzaileek kontatu dute gertatutakoa, eta azkenik, guztiarekin ondorioak atera ditugu. 

Bigarrengoan, DBH 3-4ko ikasleek Eurovisión jaialdiarako eztabaida piztu zuten 3 kanta aztertu dituzte: zer mezu, zer ikuspegi, zer pentsamolde zabaltzen ote dituzte… Horretaz sakonki baita bizi-bizi ere eztabaidatu dute gure ikasleek, joko ederra eman baitiete hiru kanta horiek. Alde handia dago beren hitzetan, mezu guztiak ez dira onargarriak eta ikasleek argi izan dute betaurreko moreak ez ezik, baita belarri feministak ere beti prest egon behar direla.

Azkenik lidergoaren inguruko jarduera bat egin dugu. Bertan lehendabizi ikasle batzuei lider papera jarri diegu eztabaida batean eta ondoren zer nolako liderrak izan diren hausnartu dugu. Ondoren lider on batek zein ezaugarri izan behar dituen proposatu dute ikasleek eta ikusi dugu ea ezaugarri horiek gehiago ikusten diren emakumezkoetan edo gizonezkoetan. 

Eguerdian ikasle eta irakasle guztiok argazki bat atera dugu soinketalekuan DBHko ikasleek prestatutako hainbat lelorekin. Azkenik, DBHko ikasleek feminismoaren historiaren inguruan gehiago ikasi dute: noiz hasi zen, zein aldarrikapen egon diren, zer lortu den historian zehar…

Kategoriak Sin categoría | Utzi iruzkina

Landa eremuko emakumeen egunaren kronika

Pasa den urriaren 15ean Landa Eremuko Emakumeen Eguna ospatu genuen Otsagabiko eskolan. Aurreko egunetan lanketa egin genuen ikasleekin. Bigarren Hezkuntzako ikasleek hainbat dokumental ikusi zituzten landa eremuan bizi diren eta lehen sektorean lan egiten duten emakumeak nola bizi diren eta nola lan egiten duten azaltzen zutenak. Dokumental horiek ikusi ondoren hausnarketa egiteko aukera izan genuen: zergatik daude emakume gutxi lehen sektorean? Gure arbasoek gehiago zekiten guk baino lurrari eta animaliei buruz? Emakumeei kasu egiten zaie beraiek direnean enpresa bateko arduradunak? Abeltzain eta nekazari lanak ondo ordainduta daude?

Ostiralean, hilak 15, hiru emakumeren bisita izan genuen. Arantxa Zabalza Garate Orbaizetako Olan bizi da eta artzai gisa egiten du lan. Olatz Genbero Etxeberria Otsagabian bizi da eta orain Lanbide Heziketako irakaslea da baina ardiekin eta artzaiekin egin izan du lan urte askoz. Carmen Lorente Gracia Ezkarozen bizi da eta bertako albaitaria da. Lehendabizi emakume hauek Lehen Hezkuntzako ikasleekin aritu ziren prestatuta zituzten galdera batzuei erantzuten. Eguneroko zereginak, bakoitzaren lanaren zehaztapenak, emakume bezala ogibide horietan izandako bizipenak, oztopoak eta aurrera begirako nahi eta erronkak izan zituzten mintzagai, ikasleek gidatutako elkarrizketak izanik.

Ondoren hirurak elkartu eta Bigarren Hezkuntzako ikasleekin egon ziren beste galdera batzuei erantzuten. Hainbat gaietaz hitz egin zuten, hala nola: zein desberdintasun dauden herri eta hiriaren artean, ea zaila egin zaien euren lanean aurrera egitea emakume izateagatik, ea familiak eta inguruak onartzen duen egiten duten lana, ea nola iritsi ziren gaur egun egiten duten lana egitera… Oso aberasgarria izan zein haien esperientziaren berri izatea. Adierazi zuten emakume zein gizonak gai zirela beraiek egiten zituzten lanak egiteko, eta animatu egin zituzten ikasleak lehen sektorean lan egitera.

El pasado 15 de octubre celebramos el Día de las Mujeres Rurales en la escuela de Ochagavía. Los días anteriores se hizo un trabajo previo con el alumnado. En Secundaria vieron varios documentales en los que se explicaba cómo viven y cómo trabajan diversas mujeres que viven en el campo y trabajan en el sector primario. Después de ver estos documentales tuvimos la oportunidad de reflexionar: ¿por qué hay pocas mujeres en el sector primario? ¿Las generaciones anteriores sabían más de la tierra y de los animales que nosotros y nosotras? ¿Se atiende a las mujeres cuando son ellas las responsables de una empresa? ¿Las labores de ganadería y agricultura están bien pagadas?

El viernes 15 recibimos la visita de tres mujeres. Arantxa Zabalza Garate vive en Ola (Fábrica) de Orbaizeta y trabaja como pastora. Olatz Genbero Etxeberria vive en Ochagavía y ahora es profesora de Formación Profesional pero ha trabajado con ovejas y pastores durante varios años. Carmen Lorente Gracia vive en Ezkaroze y es veterinaria local. Primero estas mujeres estuvieron con el alumnado de Primaria respondiendo a algunas de las preguntas que tenían preparadas. Las tareas cotidianas, los detalles del trabajo de cada una de ellas, las vivencias como mujer en estos oficios, los obstáculos y los deseos y retos de cara al futuro, fueron los temas tratados, siendo el alumnado quien guió dichas entrevistas.

Kategoriak Sin categoría | Utzi iruzkina

BERDINTASUNAREN APALA

Eskolako hezkidetza txokoan LH 3, 4, 5 eta 6 garren mailako ikasleek “BERDINTASUNAREN APALA” antolatu dute. Bertan berdintasuna lortzeko produktuak ikusgai jarri dituzte. Produktu hauekin denoi erakutsi nahi dugute gure bizitzan arraza, generoa etabarren diskriminazioak ekiditzea oso garrantzitsua dela.

Kategoriak Sin categoría | Utzi iruzkina

Zaintza lanak Covid garaian, begirada berdinzale batetik

Urtero lez, aurten ere Emakumeen Nazioarteko Egunari lotutako lanketak egin nahi izan ditugu Zaraitzuko eskolan. Aurtengoan zaintza lanek duten garrantzian jarri dugu arreta, izan ere, pandemiak are ageriago utzi ditu alde batetik zeinen beharrezkoak diren zaintza lanak, eta bestetik noren eskuetan geratzen diren lan mota horiek.

Jarraitu irakurtzen
Kategoriak Sin categoría | Utzi iruzkina

NO LO PERMITIREMOS

En defensa de las mujeres y su libertad,

En contra del abuso y la violencia.

Apoyando la igualdad y los derechos de las mujeres. 

Que inexistentes parecen.

Increíble es que en pleno siglo XXI no se les respete, al contrario, se les infravalore.

Jarraitu irakurtzen
Kategoriak Sin categoría | Utzi iruzkina

ME PODRÁS ROMPER LA MANO PERO NUNCA LA VOZ

Ante el gravísimo problema de la violencia de género, ya sea física, verbal o psicológica, los jóvenes del Pirineo Navarro queremos reivindicar la injusta diferencia de derechos y libertades entre ambos géneros.

Jarraitu irakurtzen
Kategoriak Sin categoría | Utzi iruzkina

OLENTZERO, NORA ZOAZ? EDO HOBE ESANDA, NONDIK ZATOZ?

Neguko solstizioa ate joka dugu, eta aurten desberdinak izanen direla hamaika aldiz esan badigute ere, urteroko ohiturak buruan ditugu: otordu ugariak, gabon kantak, Olentzero eta Mari Domingiri eskutitza idatzi eta opariak jasotzeko esperoan egotea… Aurten, ordea, Euskal Herriko tradizioei buruzko hausnarketa bat egin nahi izan dugu, eta Ezkarozeko Bilguaren laguntzarekin batera Zaraitzuko eskolak Olentzeroren figurari buruzko hitzaldi bat antolatu zuen azaroaren 18rako, Ezkarozen kokatuta dagoen Ibarreko Etxean.

Jarraitu irakurtzen
Kategoriak Sin categoría | Utzi iruzkina

PRAKTIKA AFEKTIBO SEXUAL EGOKIEN ENEALOGOA

1- Komunikazioa oso garrantzitsua da. 

2- Errespetatu beste pertsonaren erabakiak.

Jarraitu irakurtzen
Kategoriak Sin categoría | Utzi iruzkina

Txoko berria dugu?

Hemendik aurrera gure lanaren berri blog honetan emanen dugu.

Kategoriak Sin categoría | Utzi iruzkina