Zonaldeko loreak ikertuz, ingurunea zaintzen dugu: JARDUERA: ALDAXKAK NOLA SORTU. BAKOITZAK BERE LOREA SORTU. 

Azaroaren 7an eta 9an “Loreak ikertuz, ingurunea zaintzen dugu” proiektuaren barruan, aldaxkekin egin genituen bi ekintza oso, oso interesgarriak. 

Azaroaren 7an HH eta LH ikasleria bildu ginen Iñaki Zokorekin. Iñaki abeltzaina izanda,  oso gustoko ditu loreak, eta asko daki horien inguruan. Horregatik, eskatu genion laguntza, gure herrietan ikusten diren etxetako balkoiko loreetatik aldaxkak ateratzeko. 

Modu honetaz lore batetik lau edo bost aldaxka atera daitezke hurrengo udaberrian lore gehiago izateko. 

Azken asteetan, etxeetatik ur, esne eta xaboi botilak ekarri dira eskolara, eta lore batzuk ere ekarri ditugu. Lagun batzuek, zerrautsaz betetako zakuak ekarri zituzten eskolara. 

Iñakik azaldu zigun nola kimatu behar diren gure loreak aldaxkak sortzeko, poliki poliki, loreari adarrak erditik baino beharagotik moztuz aldaxka asko lortu genituen. Aldaxkeei ere zituzten loreak eta hosto asko kendu geniezkien. 

Ondoren, ur botilak moztu genituen erditik, eta zerrautsez bete ondoren aldaxka sartzen genuen eta botilari ze motatako lorea zen eta gure izena idatzi genuen. Bukatzeko ureztatu behar ziren, eta gure klaseetan gordeta ditugu, bakoitzak berarenaz arduratu behar da. 

Hemendik aurrera experimento eta neurketa asko egingo ditugu. Adibidez, loreontzi batzuk eskolan gorde dira, beste batzuk negutegian eta beste batzuk kalean egongo dira. Temperaturak eta erroen hazkundea hiru tokitan neurtuko dugu negu osoan zehar, gero EXcel taula batean ikasle bakoitzak apuntatu beharko du eta matematiketan grafikak interpretatuko ditugu beste jardueren artean. Haur Hezkuntzakoek hazkundea kontrolatuko dute eta argazkiak egingo dizkiete lekuko grafikoa izateko. 

Azaroak 9an, Eutsiko (Zahartze Aktiborako taldea) lau lagun etorri ziren eskolara. Beraiekin ikasitakoa partekatu genuen, eta beraiek nola egiten duten azaldu ziguten. Oso antzekoa zen baina Espartzako Javierrek eta Solek esan ziguten beraiek aldaxkak uretan sartuta mantentzen zutela, eta horrela egin genune probatzeko, ikusiko dugu zer gertatzen den!

Eufrasia eta Carlotirekin aldaxkak sortu genituen eta loreontzietan jarri genituen gure experimentuak garatzeko. Gainera geranio eta huntzaz gain beste lore batzuk ekarri zizikiguten (malbak, lirioak…), eta lore edo landare hauek beraiekin batera landatu genituen. 

Orain aldaxkak egiteko prozedura dugu, eta metodo zientifikoen bidez gure ondorioak aterako ditugu, espero dezagun udaberrian loreak saltzea eskolako ikasbidaia ordaintzen laguntzeko. Irakasleek esan digute aurrerantzean, haziekin ere asko landuko dugu loreen inguruan den-dena ikasteko. 

Hemen ditugu egindako argazki batzuk: 

ACTIVIDAD: CÓMO CREAR ESQUEJES. CADA CUAL CREA SU FLOR.

Los días 7 y 9 de noviembre, dentro del proyecto «Investigando las flores, cuidamos el entorno», realizamos dos actividades muy interesantes, con esquejes.

El 7 de noviembre nos reunimos con Iñaki Zoko los alumnos de infantil y primaria. A Iñaki, que es ganadero le gustan mucho las flores y sabe mucho de ellas. Por eso, le pedimos ayuda para sacar esquejes de las flores del balcón de las casas que se ven en nuestros pueblos.

De este modo se pueden extraer cuatro o cinco esquejes de flores para tener más flores en la próxima primavera.

En las últimas semanas hemos traído al colegio botellas de agua, leche y jabón de las casas y también hemos traído algunas flores. Algunos amigos trajeron a la escuela sacos llenos de serrín.

Iñaki nos explicó cómo hay que podar nuestras flores para crear esquejes, despacio, cortando las ramas de la flor más por la mitad, esta manera se consiguen muchos esquejes. También les quitamos las flores y muchas hojas que tenían a los esquejes.

Después cortamos las botellas de agua por la mitad y después de llenarlas de serrín metíamos el esqueje a la botella y le poníamos qué clase de flor era y escribimos nuestro nombre. Para terminar había que regarlos, y los tenemos guardados en nuestras clases, cada uno debe ocuparse de lo suyo.

A partir de ahora haremos muchos experimentos y pruebas. Por ejemplo, algunas macetas se han guardado en la escuela, otras estarán en el invernadero y otras estarán en la calle. Las temperaturas y el crecimiento de las raíces se medirán en los tres puntos a lo largo de todo el invierno, luego en una tabla EXcel cada alumno tendrá que apuntar y en matemáticas interpretaremos las gráficas entre otras actividades. Los de Infantil controlarán el crecimiento y les harán fotos para tener un testigo gráfico.

El 9 de noviembre vinieron a clase cuatro personas de Eutsi (Grupo de Envejecimiento Activo). Compartimos lo aprendido con ellos, y nos explicaron cómo lo hacen ellos. Era muy parecido pero Javier y Solé, de Esparza, nos dijeron que ellos mantenían los esquejes metidos en el agua, y así lo hicimos para probarlo, ¡veremos qué pasa!

Con Eufrasia y Carloti creamos esquejes y los colocamos en macetas para desarrollar nuestros experimentos. Además nos trajeron otras flores (malvas, lirios…) además del geranio y la hiedra, y las plantamos con ellas.

Ahora conocemos el procedimiento de hacer esquejes y mediante métodos científicos sacaremos nuestras conclusiones, esperemos que en primavera vendamos flores para ayudarnos a pagar el viaje de estudios de la escuela. Los profesores nos han dicho que en adelante trabajaremos mucho con las semillas para aprender todo sobre las flores.

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